Rozwijanie sprawności ruchowej drogą do zdrowia i dobrego samopoczucia.

Prowadząca przedstawia się robiąc gwiazdę.

Pytanie do uczestników: Kto z Państwa chce utrzymać sprawność przez całe życie?

Utrzymanie sprawności fizycznej wymaga prze wszystkim, wiedzy o prawidłowym wykonywaniu ruchu we wszystkich funkcjach życiowych. Mimo, iż uczono nas w szkołach wielu rzeczy, rzadko uczono jak prawidłowo stać, siedzieć, chodzić, schylać się. Ważna jest ekonomia ruchu. Nie może on być ani zbyt sztywny ani zbyt labilny. Normalnie każdy prawie mięsień naszego ciała podczas naszego normalnego życia jest cały czas używany – z czego najwięcej podczas zwykłego chodzenia czy nawet stania, dlatego tak istotne jest prawidłowe wykonywanie tych funkcji. Niewłaściwy ruch czy układ ciała sprawia, że nasze ciało niewłaściwe się kształtuje. Sygnalizują to napięcia i bóle. Wszystkie nieprawidłowości można jednak skorygować odpowiednimi ćwiczeniami.

Z drugiej strony, aby być sprawnym do późnych lat powinniśmy ćwiczyć regularnie. Nasze mięśnie, podobnie jak nasz mózg, nie lubią braku stymulacji. Nieużywane słabną i zanikają.

Z upływem czasu łatwiej jest coś robić, jeśli to powtarzamy. W każdym wieku możemy ćwicząc regularnie pod właściwym kierunkiem znacznie podnieść własną sprawność, pokonać ograniczenia. Każdy przeciętny człowiek może się nauczyć robić gwiazdę. Aby mózg nie nudził się w czasie ćwiczeń powinny być one urozmaicone. Aby były skuteczne muszą odpowiadać aktualnym potrzebom uczestników zajęć.

Stan młodości to nie jest ilość lat. Nasz wiek biologiczny określa nie metryka ale elastyczność stawów, sprawność mięśni. Nawet po krótkim uprawianiu ćwiczeń będziesz lepiej spał, miał więcej energii i bardziej pozytywne podejście do życia, zaczną znikać napięcia, przykurcze i bóle. Po kilku miesiącach będziesz zdumiony zdolnością wykonywania rzeczy, w których możliwość nigdy byś przedtem nie uwierzył.

Gliwice 28. 09. 2017

Prowadziła: Krystyna Samborska, absolwentka AWF, trener II stopnia lekkoatletyki

Opracowała: Krystyna Kozikowska-Koppel

Wszystkie osoby zainteresowane regularnym ćwiczeniem zapraszamy na TRENINGI SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ do sali nr 2 na Barlickiego 3

wtorki 10:15 – 12:00

Cena zajęć uzależniona od ilości osób.
Obowiązuje strój sportowy.